Thursday 18 November 2010

Bagaimana Menarik Trafik ke Blog kita dengan percuma





1. Seronok dengan blog dan memperuntukan masa menulis blog.Ambil masa beberapa jam sehari untuk menarik blog traffic percuma ke blog anda dengan menulis sesuatu pada blog anda.Cara yang baik adalah menulis dengan penuh perasaan pada kandungan blog dan membuatkan pembaca di blog kita gembira apabila dibacanya.

2. Banyakkan perkataan-perkataan atau ayat-ayat yang terkenal dalam penulisan untuk digunakan dalam blog kita contohnya usahawan,produk terlaris dan lain-lain lagi perkataan yang boleh menjadi rujukan kepada pembaca supaya senang untuk pembaca mencari artikel kita apabila mereka mencari di google untuk keyword tertentu.

3. Pastikan kita menulis blog tiap-tiap hari seeloknya ataupun sekurang-kurangnya secara konsisten.Ini akan membuatkan kita mempunyai kandungan blog yang banyak dan keberangkalian pembaca mencari sesuatu perkataan ada pada blog kita. Lebih banyak kita post lebih banyak kita boleh menarik trafik ke blog kita.

4. Kogsikan artikel blog kita pada media sosial dan rangkaian media yang terkenal.Sebagai contoh kita kongsikan ataupun share post blog kita pada facebook,twitter,email dan lain-lain lagi supaya terus dapat menjana terus traffic ke blog kita apabila pembaca klik atau masuk ke blog kita.

5.Ambil beberapa artikel kita yang baik dan post pada lain-lain website,sebagai contoh pada Ezinearticles.com.Ini adalah tempat yang terkenal untuk penulisan artikel dimana artikel dihantar terus melalui internet dan ini akan membantu kita menarik pembaca-pembaca ke blog kita dengan percuma jika kita banyak menhantar artikel pada laman web tersebut.

No comments:

Post a Comment